25 | 06 | 2017

Κύριες επιλογές
Χρονική ταξινόμηση άρθρων
Powered by mod LCA
Οι Ειδήσεις από...

«ΧΡΥΣΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» ΣΤΟ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΟΝΕΙΡΟ

«Αυτοκρατορία Ονείρων»

Με μια πετυχημένη διοργάνωση, την πρώτη με την υπογραφή της νέας του διεύθυνσης, ολοκληρώθηκε το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, με έμφαση στην ποικιλία, την εκπροσώπηση των σημερινών ρευμάτων και φυσικά την κινηματογραφική ποιότητα.

Αλλά επειδή ζούμε σ’ έναν κόσμο ταραγμένο –και το ντοκιμαντέρ είναι το ιδανικό μέσο για να το εκφράσει– τα βραβεία της διοργάνωσης, που δόθηκαν σύντομα και απλά το βράδυ της Κυριακής, στο «Ολύμπιον», δεν μπορούσαν παρά να αποτυπώνουν την ανησυχία δημιουργών και θεατών για έναν κόσμο που μοιάζει ν’ αλλάζει, οπωσδήποτε όχι προς το καλύτερο.

Λήδa Γαλανού - efsyn.gr - 13/03/2017

«Πού είσαι Σινγκάλ;»

Κι αν το πρόγραμμα του φεστιβάλ εκτεινόταν από πρωτότυπα ντοκιμαντέρ για το φαγητό (σαν το… εντομοφαγικό «Bugs»), μέχρι τολμηρά, αυτοαναφορικά για το σινεμά, οξυδερκή πειράματα [σαν το «Ιστορίες που (δεν) Είπε το Σινεμά μας» της Φερνάντα Πεσόα], ήταν τα ανθρωποκεντρικά ντοκιμαντέρ που κέρδισαν τις φετινές διακρίσεις.

«Μηχανές»

Το μεγάλο βραβείο της διοργάνωσης, ο Χρυσός Αλέξανδρος, απονεμήθηκε στην «Αυτοκρατορία Ονείρων» του Δανού Ντέιβιντ Μπόρενσταϊν, μια συναρπαστική, ελαφρώς σουρεαλιστική αποτύπωση του «κινεζικού ονείρου» ατομικού πλούτου. Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής και τρεις διακρίσεις συνολικά για τις «Μηχανές» του Ραχούλ Τζέιν, ένα υπέροχο αισθητικά, αμείλικτο προφίλ των τραγικών συνθηκών ζωής των εργατών στη Δυτική Ινδία.

Από τις ελληνικές συμμετοχές, οι ταινίες που ξεχώρισαν στα βραβεία ήταν το «Πού Είσαι Σινγκάλ;», του Αγγελου Ράλλη, ένα καθηλωτικό πολιτικό ντοκιμαντέρ παρατήρησης μιας κοινότητας Γεζίντι προσφύγων και το «Village Potemkin» του Δομήνικου Ιγνατιάδη, μια ευθεία, ψύχραιμη και παρ' όλα αυτά βαθιά συγκινητική ματιά στην εξάρτηση.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Για πρώτη φορά φέτος, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης καθιέρωσε Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα για πρώτες ή δεύτερες ταινίες άνω των 50 λεπτών.

◢ Χρυσός Αλέξανδρος (με χρηματικό έπαθλο 5.000€ από τον Δήμο Θεσσαλονίκης): «Αυτοκρατορία Ονείρων» του Ντέιβιντ Μπόρενσταϊν (Δανία)

◢ Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής (χρηματικό έπαθλο 2.000€ από την ΕΡΤ): «Μηχανές» του Ραχούλ Τζέιν (Ινδία, Γερμανία, Φινλανδία)

◢ Ειδική Μνεία: «Πού είσαι Σινγκάλ;» του Αγγελου Ράλλη (Ελλάδα, Βέλγιο, Αυστρία)

◢ Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων «Ανθρώπινες Αξίες»: «Μηχανές» του Ραχούλ Τζέιν (Ινδία, Γερμανία, Φινλανδία)

◢ Βραβείο Doc on Air (χρηματικό ποσό 3.000€ από την ΕΡΤ): «The Watchman» της Μαντλέν Λερογέ (Γαλλία)

◢ Βραβείο Διεθνούς Αμνηστίας: «Δεν Είμαι ο Νέγρος σου» του Ραούλ Πεκ (ΗΠΑ, Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία)

◢ Βραβείο WWF: «Μέρες της Λίμνης» της Πανδώρας Μουρίκη

◢ Βραβείο FIPRESCI: «Μηχανές» του Ραχούλ Τζέιν (Ινδία, Γερμανία, Φινλανδία)

◢ Βραβείο ΠΕΚΚ: «Village Potemkin» του Δομήνικου Ιγνατιάδη (Ελλάδα)

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER 2017

◢ Ελληνική παραγωγή άνω των 50’: «Στρίγκλες» του Αγγελου Κοβότσου (Ελλάδα)

◢ Ξένη παραγωγή άνω των 50’ («Βραβείο Κοινού Πίτερ Ουιντόνικ»): «Πουθενά να Κρυφτείς» του Ζαραντάστ Αχμεντ (Νορβηγία-Σουηδία)

◢ Ελληνική παραγωγή κάτω των 50’: «Ο Γυάλινος Δράκος» της Κωνσταντίνας Ουρούμη (Ελλάδα)

◢ Ξένη παραγωγή κάτω των 50’: «Τα Μαλλιά του Αμάντ» της Σούζαν Κένεν (Ολλανδία)

Share in Facebook
Tweet it!