23 | 11 | 2017

Κύριες επιλογές
Χρονική ταξινόμηση άρθρων
Powered by mod LCA
Οι Ειδήσεις από...

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ "ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΡΟΥΜ"

Αποδεικνύοντας ότι είναι απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής, τα δύο μουσεία σύγχρονης τέχνης στη Θεσσαλονίκη έχουν υιοθετήσει με επιτυχία τον θεσμό του «πρότζεκτ ρουμ» – δηλαδή ενός χώρου μέσα στο ίδιο το μουσείο, όπου ανερχόμενοι αλλά και γνωστοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν εναλλακτικές και πειραματικές δουλειές.

Στο Μακεδονικό, παρουσιάζεται η βίντεο-εγκατάσταση του Αγγλου εικαστικού Μark Titchner, ενώ στη Μονή Λαζαριστών φιλοξενείται η πρωτοποριακή αυστριακή εικαστική ομάδα Dada Da Academy.

Σε ένα κελί του παλιού καθολικού μοναστηριού, στήθηκε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έκθεση με τον ειρωνικό τίτλο «Das Manihesto» – πρόκειται για ένα σύνολο έργων όπου επικρατεί ο αυθορμητισμός, το χιούμορ, η πολιτική σκέψη αλλά και το συναίσθημα συνδυασμένο με το διονυσιακό στοιχείο.

Το σημαντικό σ’ όλη αυτήν την υπόθεση είναι ότι μια Ελληνίδα επιμελήτρια, η Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, πήρε την πρωτοβουλία να καλέσει αυτήν την ομάδα, που ιδρύθηκε το 2009 στη Βιέννη από την Ελίζαμπεθ Πένκερ και τον Πάνο Παπαδόπουλο.

Σελάνα Βροντή - kathimerini.gr - 30/03/2011

 

Είχε το «μάτι», την οξυδέρκεια αλλά και την τόλμη να προβάλει ένα κομμάτι της βιεννέζικης αβανγκάρντ, αντί να επενδύσει στο σίγουρο και το καθιερωμένο: «Μου αρέσει η φιλοσοφία και ο αντισυμβατικός χαρακτήρας της ομάδας», μας είπε.

Τα τελευταία χρόνια, στην πρωτεύουσα της Αυστρίας και σε άλλα κέντρα τεχνών έχουν δημιουργηθεί τα περίφημα off-spaces, δηλαδή μικροί εκθεσιακοί χώροι που δεν έχουν την τυπική υπόσταση μιας γκαλερί ή τη θεσμική ισχύ ενός μουσείου.

Η Dada Da Academy είναι το προϊόν των βιεννέζικων off-spaces, τα οποία είναι τόσο πολλά στον αριθμό, που πλέον μπορούμε να μιλάμε για σκηνή και όχι απλώς για μια παροδική τάση. Επηρεάζουν θετικά το εικαστικό τοπίο, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν τον εμπορικό και τουριστικό χαρακτήρα μιας γειτονιάς, αλλάζοντας τελικά τη δυναμική της πόλης.

Γκαλερίστες, συλλέκτες, διευθυντές μουσείων παρακολουθούν στενά τις εκθέσεις που διοργανώνονται σε αυτούς τους χώρους, όχι μόνο γιατί αντλούν ιδέες, αλλά και διότι έρχονται σε επαφή με ό,τι πιο ερεθιστικό εν τη γενέσει του.

Μια καλή γεύση από αυτήν την αθέατη πλευρά της κεντροευρωπαϊκής τέχνης παίρνουμε κι εμείς χάρη στο «πρότζεκτ ρουμ» του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης.

Share in Facebook
Tweet it!