15 | 12 | 2017

Κύριες επιλογές
Χρονική ταξινόμηση άρθρων
Powered by mod LCA
Οι Ειδήσεις από...

Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΠΑΛΙ ΕΚΑΝΕ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΜΑΤΙΑ

«Σαφής απόδειξη ότι το τμήμα βιομηχανιών της Επιτροπής και οι ερευνητικοί της οργανισμοί είχαν πλήρη επίγνωση της χειραγώγησης των ρύπων»

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές είχαν αποδείξεις για την χειραγώγηση των ρύπων από αυτοκινητοβιομηχανίες από τις αρχές του 2012, αναφέρουν οι Fiancial Times, με αποτέλεσμα να τίθεται θέμα γιατί δεν ξεκίνησαν έρευνα πολύ πριν τις αποκαλύψεις πέρσι, για το σκάνδαλο της Volkswagen. Οι ελεγκτές είχαν βρει ένα δείγμα τεχνολογίας που χειραγωγεί την εκπομπή ρύπων στα αυτοκίνητα τα οποία κινούνται με diesel, προκειμένου σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες να συνάδουν οι ρύποι με τους ελέγχους στα εργαστήρια, παρόλο που στο δρόμο οι εκπομπές των δηλητηριωδών οξειδίων του αζώτου (NOx) ήταν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα. 

efsyn.gr - 19/10/2016

Οι ενδείξεις αυτές έχουν καταγραφεί σε email του 2012, που έστειλαν επιστήμονες από το κοινό ερευνητικό κέντρο της Κομισιόν στην Ιταλία και το οποίο είδαν οι FT.

Η μάρκα του αυτοκινήτου που ελέγχθηκε δεν αναφέρεται στο μήνυμα, αλλά οι ειδικοί κάνουν σαφές ότι έχει  «βελτιστοποιηθεί» προκειμένου να συνάδει με τις συνθήκες των επίσημων προδιαγραφών και επισημαίνουν ότι «η συσκευή μείωσης των οξειδίων» είχε ενεργοποιηθεί πλήρως μόνο «για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα».

Αξιωματούχος της Κομισιόν στο τμήμα για τις βιομηχανίες και υπεύθυνος για την ρύθμιση του τομέα των αυτοκινήτων, απάντησε σε άλλο email με μια φράση που χρησιμοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία όταν οι κατασκευαστές επικεντρώνονται στο να περάσουν τα επίσημα τεστ στα εργαστήρια και όχι στο να βεβαιωθούν ότι τα αυτοκίνητα τους είναι πραγματικά φιλικά προς το περιβάλλον. 

Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαίωσε την ακρίβεια των emails, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι ο όρος που χρησιμοποιείται στην ηλεκτρονική αλληλογραφία δεν είναι νομικά κατοχυρωμένος και ότι η χρήση του δεν σημαίνει ότι οι επιστήμονες εντόπισαν απάτη. 

Τα υπουργεία μεταφορών των χωρών μελών της Ε.Ε. είχαν ενημερωθεί για τα ευρήματα αυτά από τον Μάιο του 2012, είπε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, προσθέτοντας ότι οι αρμόδιες αρχές των κρατών και όχι η Ε.Ε. είναι «υπεύθυνες για την επιβολή και τον έλεγχο» των εκπομπών ρύπων.  

Από την άλλη πλευρά, ο Ολλανδός ευρωβουλευτής Gerben-Jan Gerbrandy, μέλος της επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου για την διερεύνηση του σκανδάλου της VW, υποστηρίζει ότι η νέα αποκάλυψη στριμώχνει στη γωνία την Κομισιόν.

Υπάρχει «σαφής απόδειξη ότι το τμήμα βιομηχανιών της Επιτροπής και οι ερευνητικοί της οργανισμοί είχαν πλήρη επίγνωση της χειραγώγησης των ρύπων» είπε προσθέτοντας ότι θα πιέσει έτσι ώστε να καταθέσουν εκ νέου οι αρμόδιοι πρώην επίτροποι.

Share in Facebook
Tweet it!