17 | 12 | 2017

Κύριες επιλογές
Χρονική ταξινόμηση άρθρων
Powered by mod LCA
Οι Ειδήσεις από...

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΥΣ» ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Με στόχο να βάλει φραγμό σε απάτες και αθέμιτες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε κανονισμό που προβλέπει συνεργασία ανάμεσα στις εθνικές αρχές για τον εντοπισμό «επιτήδειων». Ο εν λόγω κανονισμός θεσπίζει -μεταξύ άλλων- την αρμοδιότητα των εθνικών αρχών να προσφεύγουν σε ηλεκτρονικά αρχεία και μητρώα για την ανίχνευση αθέμιτων πρακτικών, αλλά και τη δυνατότητα να προχωρούν σε δοκιμαστικές αγορές με «καλυμμένη» ταυτότητα.

Σύμφωνα με την Ε.Ε., η έγκριση του νέου κανονισμού ήταν το πρώτο βήμα. Σε ένα επόμενο βήμα η Κομισιόν υπόσχεται ότι, το αργότερο ως την ανοιξη του 2018, θα υποβάλει νομοθετική πρόταση ώστε οι ενδιαφερόμενοι να προχωρούν και στη λήψη μέτρων εκτέλεσης μέσω δικαστηρίου. «Η Ευρώπη έχει, παγκοσμίως, την καλύτερη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή, η οποία ωστόσο χρειάζεται καλύτερη εφαρμογή», δήλωσε η αρμόδια επίτροπος Βέρα Γιούροβα.

efsyn.gr - 17/11/2017

Από την πλευρά του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστας Χρυσόγονος, δήλωσε πως «υπολογίζεται ότι το ένα τρίτο των ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία προστασίας του καταναλωτή. Συνεπώς δεν αρκεί η θεωρητική αναβάθμιση των δυνατοτήτων των εθνικών αρχών που προβλέπει ο νέος κανονισμός. Οφείλουμε στην πράξη να ενισχύσουμε τις δυνατότητες των αρχών, ιδιαίτερα των πλέον ευάλωτων οικονομικά κρατών-μελών της Ένωσης».

Τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές επισημαίνει και ο Γιασένκο Σελίμοβιτς, Σουηδός ευρωβουλευτής με καταγωγή από τη Βοσνία, ο οποίος μάλιστα αναφέρεται στην προσωπική του εμπειρία:

Είχα κλείσει δωμάτιο σε ένα ξενοδοχείο, για να διαπιστώσω ότι δεν υπήρχε ούτε δωμάτιο, αλλά ούτε καν ξενοδοχείο. Πολλοί από μας έχουν κάνει παρόμοιες εμπειρίες: ψεύτικες ιστοσελίδες πωλούν προϊόντα μαϊμού ή προϊόντα που δεν παραδίδονται ποτέ, ή υπόσχονται μία δωρεάν δοκιμή του προϊόντος για να σου πουν όμως, μετά την παράδοση, ότι πρέπει να πληρώσεις κάτι για το σέρβις. Είναι μεγάλη η λίστα των κρουσμάτων απάτης.

Από την πλευρά της, η ευρωβουλευτής των Πρασίνων Γιούλια Ρέντα, αναφέρεται στο δικαίωμα των θυμάτων για αποζημίωση: «Οι καταναλωτές που έχουν πέσει θύματα απάτης δικαιούνται αποζημίωση, δεν μπορεί να αφήσουμε την υπόθεση αυτή στη διακριτική ευχέρεια των επιχειρήσεων... Τα παράνομα έσοδα πρέπει να επιστρέφονται. Αλλά στο σημείο αυτό το αποτέλεσμα του τριλόγου υπολείπονται των στόχων που είχε αρχικά διατυπώσει η Κομισιόν. Πέραν αυτού υπάρχουν μέτρα που μπλοκάρουν το διαδίκτυο ή που παραβιάζουν την αρχή της αναλογικότητας και επιπλέον δεν προβλέπεται επαρκής δικαστική εποπτεία».

Ο νέος κανονισμός αναμένεται να τεθεί σε ισχύ μέσα σε δύο χρόνια. Η Κομισιόν υπόσχεται να υποβοηθήσει τις αρμόδιες αρχές, χωρίς όμως να τις υποκαταστήσει. Άλλωστε οι εθνικές κυβερνήσεις παραμένουν ιδιαίτερα ευαίσθητες σε θέματα δικαιοδοσίας.

Αδιευκρίνιστος παραμένει ακόμη ο ρόλος των καταναλωτικών οργανώσεων που διεκδικούν το δικαίωμα να προσφεύγουν στα δικαστήρια. Σε κάθε περίπτωση, οι ιστοσελίδες που εφαρμόζουν αθέμιτες πρακτικές θα κλείνουν μόνο με δικαστική απόφαση και όχι με διοικητικά μέτρα.

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Share in Facebook
Tweet it!