18 | 08 | 2017

Κύριες επιλογές
Χρονική ταξινόμηση άρθρων
Powered by mod LCA
Οι Ειδήσεις από...

ΓΕΡΜΑΝΙΑ-ΒΡΕΤΑΝΙΑ - ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ - ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΤΗ VW

Νομική διαδικασία η οποία θα μπορούσε να καταλήξει στο Δικαστήριο της Ε.Ε. κινεί η Κομισιόν εις βάρος της Γερμανίας, της Βρετανίας, αλλά και πέντε ακόμη χωρών για το σκάνδαλο της VW, διότι όπως εκτιμά οι κυβερνήσεις των χωρών αυτών, αν δεν συνωμότησαν με την ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία εις βάρος των πολιτών τους, οι οποίοι εξαπατήθηκαν όσον αφορά τις εκπομπές επικίνδυνων για την υγεία αερίων οξειδίων του αζώτου, τότε συνέβαλαν σε αυτό.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι κυβερνήσεις χωρών όπως η Βρετανία, το Λουξεμβούργο, η Ισπανία και η Γερμανία απέτυχαν να ελέγξουν την αυτοκινητοβιομηχανία θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών τους.

Η κίνηση της Επιτροπής, που ξεκινά με προειδοποίηση προς τις χώρες-μέλη ήρθε έπειτα από πιέσεις του Ευρωκοινοβουλίου προς αυτή την κατεύθυνση.

efsyn.gr - 08/12/2016

Γερμανία, Βρετανία, Ισπανία και Λουξεμβούργο κατηγορούνται ότι απέτυχαν να επιβάλουν στην αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen τα πρόστιμα και τις ποινές που επιβλήθηκαν στην εταιρεία στις ΗΠΑ για τη χρήση της παραπλανητικής συσκευής που «έκρυβε» τις πραγματικές εκπομπές των οχημάτων της.

Η Ελλάδα, η Τσεχία και η Λιθουανία κατηγορούνται ότι δεν έχουν ενσωματώσει στο δίκαιό τους κανένα μέτρο ή πρόστιμο εις βάρος των εταιρειών που παραβαίνουν τα ευρωπαϊκά όρια.

Επιπλέον, η Βρετανία και η Γερμανία κατηγορούνται ότι έχουν στα χέρια τους στοιχεία για ύποπτες εκπομπές αερίων, αλλά αρνούνται να τα μοιραστούν με τις ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται πηγή στις Βρυξέλλες, η υπόθεση αυτή «πάει πολύ πέρα από τη VW» και ότι υπάρχουν πληροφορίες ότι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούσαν να προωθήσουν εκπομπές αερίων έως και πέντε φορές μεγαλύτερες από αυτές που προβλέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η Γερμανία αντέδρασε με μια ανακοίνωση του υπουργό Μεταφορών Αλεξάντερ Ντρόμπνιντ, ο οποίος δήλωσε ότι η Γερμανία ήταν «η μόνη χώρα που που επέβαλε μια σειρά περιεκτικών μέτρων τα οποία μπορούν να προλάβουν τις αρνητικές συνέπειες από τη χρήση της παράνομης συσκευής».

Επιπλέον οι γερμανικές αρχές θεωρούν ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί είναι ανεπαρκείς όσον αφορά το θέμα και πως είναι λάθος να στρέφεται η Κομισιόν εναντίον της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής δύναμης στην Ε.Ε. τη στιγμή που η ενότητά της δοκιμάζεται εν όψει του Brexit, αλλά και της ανόδου των ευρωσκεπτικιστών.

Από την πλευρά της η Βρετανία, μέσω εκπροσώπου Τύπου του υπουργείου Μεταφορών, υποστήριξε ότι η Βρετανία από το 2009 έχει θέσει σε ισχύ νόμο με τον οποίο αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να γίνεται χειραγώγηση των μετρήσεων εκπομπών αερίων. «Το Ηνωμένο Βασίλειο ανταποκρίνεται με το αυστηρότερο πλαίσιο στην Ε.Ε.», είπε.

Οι ισπανικές και οι αρχές του Λουξεμβούργου ακόμη δεν έχουν αντιδράσει στο γεγονός της προσφυγής εις βάρος τους.
Τώρα οι χώρες αυτές θα πρέπει εντός διμήνου να απαντήσουν στις αιτιάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αν αποτύχουν να δώσουν σαφείς απαντήσεις ή να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα εναντίον των αυτοκινητοβιομηχανιών που εξαπάτησαν πολίτες και καταναλωτές, η υπόθεση μπορεί να φτάσει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η οργάνωση για τα δικαιώματα των καταναλωτών BEUC που δρα στην Ε.Ε. χαιρέτισε την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να κινηθεί εναντίον των χωρών αυτών, ωστόσο τονίζει ότι δεν αρκεί για να προστατέψει τους καταναλωτές.

Επιπλέον, η Κομισιόν αναμένεται να αντιμετωπίσει σκληρή μάχη τόσο από τα κράτη που διώκονται, όσο και από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Share in Facebook
Tweet it!