25 | 06 | 2017

Κύριες επιλογές
Χρονική ταξινόμηση άρθρων
Powered by mod LCA
Οι Ειδήσεις από...

ΑΝΟΙΓΕΙ Ο ΑΣΚΟΣ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ VOLKSWAGEN

Η απόφαση του 62χρονου James Robert Liang να πει όλα όσα γνωρίζει για το σκάνδαλο της γερμανικής εταιρείας με τους παραποιημένους ρύπους αποτελεί σημαντική επιτυχία των ανακριτικών αρχών και στέλνει μήνυμα στους εμπλεκόμενους στην υπόθεση να συνεργαστούν, διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν ποινικές διώξεις.

Ο μηχανικός, που επί 25 χρόνια εργάζονταν στα κεντρικά στο Βόλφσμπουργκ και μετά στις ΗΠΑ, ομολόγησε ότι ήταν παρών όταν εκπρόσωποι των αμερικανικών υπηρεσιών παραπλανήθηκαν για τη «βρώμικη τεχνολογία». Και φαίνεται ότι θα αποκαλύψει ονόματα κι άλλων εργαζόμενων που ήξεραν για τους παραποιημένους ρύπους καθώς θέλει να συνεργαστεί με τους ανακριτές του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης.

efsyn.gr - 13/09/2016

H ποινή που θα μπορούσε να του επιβληθεί μετά την ομολογία του είναι φυλάκιση μέχρι 5 χρόνων και χρηματικό πρόστιμο 250.000 δολαρίων.

Πρόκειται αναμφίβολα για μεγάλη επιτυχία των διωκτικών αρχών και του FBI που μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Χρειάστηκε ένας ολόκληρος χρόνος για τις αρχές προκειμένου να φτάσουν σε αυτό το αποτέλεσμα, που μπορεί να είναι μόνο η αρχή. Ο μηχανικός θα πάρει μαζί του κι άλλους συναδέλφους του, εάν θελήσει να πει όλη την αλήθεια; Απαντήσεις δεν υπάρχουν μέχρι τώρα.

Το βέβαιο είναι -σύμφωνα με την Deutsche Welle- ότι στις ΗΠΑ τέτοιες εγκληματικές υποθέσεις έχουν μια πεπατημένη: για να επιτύχει μείωση της ποινής του ο κατηγορούμενος πρέπει να αποκαλύψει όσο το δυνατόν περισσότερα ξέρει. Και επειδή ο μηχανικός παραδέχθηκε την ενοχή του, δεν έχει λόγο να κρύψει όσα γνωρίζει.

Η αυτοκινητοβιομηχανία σε εξωδικαστικό συμβιβασμό συμφώνησε να καταβάλει 15,3 δισ. δολάρια και τον περασμένο Αύγουστο τα αμερικανικά ΜΜΕ έγραψαν ότι και στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης θα γινόταν διακανονισμός.

Μεσολάβησε όμως η ομολογία του μηχανικού και η αμερικανική δικαιοσύνη έχει έναν άσο στο μανίκι της. Εκπρόσωπος της VW δεν θέλησε να πάρει θέση επ' αυτού. Κατά συνέπεια η όλη υπόθεση προσλαμβάνει εκρηκτικές διαστάσεις για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Σε μια δική της έρευνα έβγαλε το συμπέρασμα ότι τα ανώτατα στελέχη δεν έχουν καμιά ευθύνη για το σκάνδαλο.

Είναι όμως όντως έτσι; Από αμερικανικής πλευράς οι εισαγγελείς υποψιάζονται συνωμοσία μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της εταιρείας. Το τοπίο θα ξεκαθαρίσει από τις καταθέσεις των μαρτύρων.

Η ομολογία του μηχανικού μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη για τους συναδέλφους του. Ήδη θεωρείται βέβαιο ότι θα γίνουν μηνύσεις σε βάρος άλλων υπευθύνων.

Στον δικαστικό φάκελο υπάρχουν αποκόμματα από ηλεκτρονική αλληλογραφία που ανταλλάχθηκε ανάμεσα σε εργαζόμενους της VW από το Μάρτιο του 2015. Ήδη από τότε οι μυστηριώδεις ρύποι από τα πετρελαιοκίνητα είχαν μπει στο στόχαστρο της αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος.

Στα mail γινόταν σαφής ο εκνευρισμός για το πώς θα μπορούσαν να ησυχάσουν τις υποψίες των ελεγκτών. «Πρέπει να βρεθεί μια ιστορία για να τους σταματήσουμε, αλλιώς το πράγμα δεν είναι για γέλια» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Share in Facebook
Tweet it!